Fincan

Bu fincan aslında kırılmıştı ancak şansımıza bir tane daha bulduk Paşabahçe'den ve satın aldık.
Aslında bahsetmek istediğim; bir Çin filminde gördüğüm "gezici porselen tamircisi". Adam köy köy dolaşıp kırılmış çanak - çömlekleri tamir ediyordu. Filmde de kırılan bir çanağı çok güzle bir şekilde tamir etti japon yapıştırıcısı filan olmadan. Kırılan parçayı yerine oturtup tel ile dikti resmen. Benim için ilginç bir sahneydi. Hatta koca filmde sadece bu sahneyi hatılıyorum...
Biz eşyanın kıymetini bilmiyoruz. Kırılan eşyalar çöpe gidiyor. Korkarım bir keç seneye kadar da tamircileri sadece masallarda bulacağız. Zaten çok fazla eşya var ve çoğu kalitesiz ve birçoğunun da tamiri kendisinden pahalı. Serbes piyasa, kapitalizm, felan falan...
Neyse, ben de bu tamirci gibi kırılan fincanı tamir etmeye çalıştım. Japon yapıştırıcıyla felan yapıştırdım ama sadece birleşti. Bir fincan görünümünde sadece - kullanılabilir değil...

0 yorum: